شماره تماس :02188990405

چگونه مهارت های حسابداری را ارتقا دهیم؟

چگونه مهارت های حسابداری را ارتقا دهیم؟

فهرست مطالب

چگونه مهارت های حسابداری را تقویت کنیم؟چه کسی کاندید ایده آل شغل حسابداری است؟

در اکثر سازمان ها پاسخ این سوال جواب هایی مانند مدرک چهارساله، چند ساله سابقه فعالیت و مهارت مطابق با واحد مالی است. مشکل این است که یافتن و استخدام یک کاندید ایده آل کاری سخت به نظر می آید. در مصاحبه ای در سال 2018 سطوح استعدادی و لیست کیفیت های برتر موردنظر مدیران مالی را بررسی کرده اند و متوجه شدند در کارهای سخت استعداد حسابداران حرفه ای در هیچ زمانی شکوفا نشده است.

در این محیط ، به کارگیری استراتژی های استخدام و حفظ اهمیت دارد. اما تنها میتواند شما را از مشکل اصلی منحرف کند. برای بدست آوردن استعدادی که شما میخواهید باید درحال حاضر و در آینده خودتان آن را بسازید و به مجموعه تان مهارت بیاموزید.

با کمک به مردم دیگران را آموزش دهید

اشتباهی که معمولا در بیشتر سازمان ها رخ میدهد؛ این است که میخواهند به صورت یکسان همه برنامه ها را آموزش ببینند.در صورتی که در سازمان ها هر شخص یک دستورالعمل را یاد خواهد گرفت.

در واقع این طرز تفکر باعث هدر رفتن زمان و منابع برای آموزش های افراد میشود. برخی از آن ها در این زمینه متخصص شده اند؛ در حالیکه برخی دیگر که واقعا به آن نیاز دارند را مورد بی توجهی قرار می دهند.

فرهنگ مربی گری را رواج دهید

اکثر سازمان ها یک برنامه رسمی برای فرهنگ مربی گری خود دارند که در واقع هدف آن ایجاد روابط بلند مدت سودمند دوطرفه است. همچنین مجموعه های حسابداری باید سعی کنند که فرهنگ مربی گری را رواج دهند .

درچنین مجموعه هایی که از فرهنگ بالایی برخوردار هستند، موارد زیادی در حین کار آموزش میبینند و حتی بین مدیران و گزارشات مالی شان هم در همان لحظه تبادل دانش اتفاق می افتد.

مدیران خود را به عنوان مربی، حامی و راهنما میبینند در صورتی که باید پیروزی ها و شکست های مقطعی یا سالانه را در نظر داشته باشند. این نوع مدیریت عملی از پیشرفت سریع سازمان جلوگیری میکند و به کارمندان چگونگی برخورد با ابعاد مختلف شغلی را یاد نمیدهد.

فرصت های یادگیری کوچک ایجاد کنید

روزهایی که به صورت تمام وقت به کارمندان آموزش میدهید، مقدار ارزشمندی از اطلاعات را در شرکت به جریان می اندازد؛ اما اغلب بخش کوچکی از آن اطلاعات برای مدت طولانی ای حفظ می شود. آن ها تلاش دارند که مجموعه های شلوغ و پرکار رامدیریت کنند. در عوض به دنبال راه هایی برای یادگیری مسائل کم حجم هستند.

یادگیری های آنلاین داخلی داشته باشید

تکنولوژی این اجازه را به کارمندان می دهد که به یادگیری آنلاین دسترسی داشته باشند و با سرعت دلخواه و طبق برنامه کاری خودشان چیزی یاد بگیرند. اگرچه ، بعضی از برنامه های آموزشی آنلاین، نسبت به دیگر برنامه ها کارآمدترند اما از آموزش هایی که کمتر از آموزش های پرینت شده جواب می دهند؛ دور بمانید. کارمندان مایل نیستند که فقط اسلایدهای خواندنی را بخوانند؛ آن ها به دنبال آموزش از طریق همکاری دوجانبه هستند و این به آن ها کمک میکند که اطلاعات را بهتر به خاطر بیاورند.

شاگردان،مدرس خواهند شد

به کارمندان فرصت تدریس از آنچه که آموخته اند را به وجود آورید. طبق تحقیقات انجام شده توضیح یک درس به دیگران بهترین راه یادگیری است. این فرصت را در اختیار کامندان قرار دهید تا نقش یک مدرس را ایفا کنند و مسائل را آنطور که می دانند به دیگران توضیح دهند و با همکاری هم مسائل را یاد بگیرند به جای اینکه از شخص دیگری چیزی یاد بگیرند.

یادگیری کارمندان وقت گیر و پر هزینه می باشد اما هزینه ی جایگزین کردن یک کارمند ارزشمند بیشتر از سرمایه شما است. برای پیشرفت کار به آن ها کمک کنید و عملکردشان را بالا ببرید. این کار باعث ایجاد اطمینان در برنامه ی توسعه دهنده ی شما می شود و رضایت کارمندان را تضمین میکند.

پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button