1

هرگونه فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی تاکید کرد:

هرگونه فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به طرح ها و برنامه های این سازمان برای مقابله با فرار مالیاتی و پیشگیری از فساد عنوان داشت : فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی اظهار داشت : تمام تلاش ها برای ریشه کن کردن انواع فساد متمرکز شده و برنامه های متعددی نیز در این زمینه به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی از 1007 فعال اقتصادی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا هستند،حدود 400 نفر دارای پرونده مالیاتی بوده و حدود  600  نفر دیگر فاقد پرونده مالیاتی بوده اند، افزود :

در این لیست افرادی هستند که در یکسال بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته اند و ما در سال جدید بنا داریم با تمرکز بر داده های اقتصادی از قبیل تراکنش های بانکی ، بخش قابل توجهی از فرارهای مالیاتی را  شناسایی کنیم.

دکتر داود منظور در این جلسه هم اندیشی در مورد برنامه های سال جدید ضمن تبیین ظرفیت های قانونی موجود برای  برخورد با فرار مالیاتی، مانند قانون پایانه های فروشگاهی و فروشگاهی و سامانه مودیان، تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان بانکی و استفاده از ظرفیت های قانونی گفت : یکی از رویکردهای اساسی نظام مالیاتی که مطالبه جدی از این سازمان نیز هست، بحث مبارزه با فرار مالیاتی است و ما تلاش داریم که این رویکرد به یکی از محورهای اصلی در برنامه ها و اقدامات سازمان تبدیل شود .

معاون وزیر اقتصادی و دارایی ، در ادامه به دیگر برنامه های نظام مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی امسال اشاره کرد و گفت : سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری درصدد است تا با استفاده از ظرفیت های مختلف قانونی ، از جمله مالیات خانه های خالی ، مالیات خودروها و خانه های لوکس ، مالیات سازندگان و بساز و بفروش ها و مالیات مستغلات، بخش مهمی از درآمدهای پیش بینی شده را محقق سازد.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی با بخشهای منظم اقتصاد که اظهارنامه می دهند و کتمان درآمد ندارند، تعامل خوبی دارد ، اظهار داشت :  امسال پیشنهاد شده نرخ مالیات بخش های تولیدی 5 واحد درصد کاهش یابد که این اقدام به تحرک و رونق تولید کمک شایان توجهی می نماید.

دکتر داود منظور افزود : یکی دیگر از رویکردهای مهم نظام مالیاتی ، شناسایی مودیان جدید است و سازمان امور مالیاتی در سال جدید بخشهای غیر رسمی اقتصاد را با جدیت رصد می نماید.