1

خدمات حسابداری

خدمات حسابداری

business-finance-concept-business-people-are-analy-PKVSGT2

گروه پیشداد با تکیه بر اصل رازداری و تعهد کاری توسط کارشناسان متخصص و مجرب خود در زمینه های مالی و حسابداری آماده همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

  • طراحی و پیاده سازی سیستم
  • انبار و انجام کلیه امور مربوط به انبارگردانی و بروز رسانی سیستم انبار
  • انجام کلیه امور مالی و حسابداری اشخاص حقوقی و حقیقی (صاحبان مشاغل)
  • انجام کلیه امور حسابداری بدون نیاز به سیستم متمرکز در دفتر کار شما
  • اعزام حسابدار در تمامی سطوح به صورت پاره وقت و تمام وقت
  • تهیه و ارائه گزارشات مالی مورد نیاز مدیران
  • تهیه و تنظیم صورتهای مالی براساس استانداردهای حسابداری
  • تهیه و راه اندازی سیستم مدیریت هزینه های پروژه
  • تبدیل حسابداری دفتری و سنتی به سیستم مکانیزه و تنظیم فرم های مالی و اداری
  • اصلاح و تعریف کدینگ حسابها در سیستم مالی
  • تهیه و ارائه گزارشات مالی مورد نیاز مدیران
  • جمع آوری ، ثبت و بروزرسانی اسناد معوق و ناقص در سیستم حسابداری
  • راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد پرسنل
  • تهیه و ارسال لیست بیمه و مالیات حقوق
  • استقرار و بروزرسانی سیستم حسابداری
  • تنظیم بودجه و پیش بینی هزینه های پروژه

کارشناسان استقرار و راه اندازی شرکت ارقام پویش پیشداد پس از شناسایی نیازهای کارفرما و با توجه به نیازها و خواسته های مدیر عامل و مدیران ارشد،گزارشات مورد نیاز، فرآیندها و شناخت از فعالیت و رویدادها،کنترل های داخلی،حساسیت های کارفرما،سیاست های کارفرما، نوع فعالیت، تعداد پرسنل و چارت سازمانی و… اقدام به ارائه گزارش تحلیل داده ها و فرآیندها نموده و نسبت به معرفی و استقرار نرم افزار،فرم ها و به صورت کلی سیستم حسابدرای اقدام می نمایند.بدیهی است این امر بسیار بسیار حائز اهمیت است.

یکی از مهم ترین و حساس ترین ماژول های یک سیستم حسابداری و یا بهتر است بگوییم یکی از مهم ترین واحد های یک بنگاه اقتصادی واحد انبار می باشد. به صورت کلی انبار عامل اصلی مغایرت و اختلاف حساب های ریالی و تعدادی میباشد که نیاز است از لحاظ امنیت و کنترل های داخلی به شدت مورد توجه قرار گیرد در بحث انبارگردانی با ارزش ترین جمله          “ انبارگردانی به موقع“ است لذا کارشناسان پیشداد جهت ارائه راهکار های کنترل ورود و خروج، نگهداشت کالاهای تند گردش، محاسبه ایجینگ انبار،کنترل اقلام راکد، چیدمان، حفاظت و… دارای تجربه کافی بوده و میتوانند به صورت کاملأ حرفه ای در این خصوص مشاوره دهند و طرح های خوبی را ارائه کنند.

امور مالی و حسابداری  قابل ارائه توسط مجموعه پیشداد به صورت کلی صفر تا صد امور حسابداری از جمله تجهیز واحد حسابداری، ثبت عملیات حسابداری،کنترل حسابها، رفع مغایرت ها، تهیه گزارشات مالی، تمرین و اجرای سیاست های واحد مالی، کنترل نیروی انسانی سرپرستی واحد مالی، کنترل پروژه های کارفرما، حسابداری بازرگانی ، پیمانکاری، تولیدی، خدماتی و محاسبه تمام شده حقوق و دستمزد و… می باشد. البته محدوده خدمات قابل ارائه بستگی به نیاز کارفرما و نوع فعالیت دارد.

با توجه به اینکه در برخی از مشاغل و شرکت ها خرید یک نرم افزار حسابداری جامع و یا تجهیزات سیستم سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین هزینه های جانبی از قبیل میزوصندلی، پرینتر، کاغذ و لوازم تحریر و همچنین فضای اداری و….. برای کار حسابداری مقرون به صرفه نمی باشد یا حجم فعالیت بسیار پایین است و یا شرکت های کوچک و متوسط در شروع کار قادر به پرداخت هزینه استقرار واحد مالی نیستند بهترین روش این است که با شرکت های خدمات حسابداری کارکنند تا با کمترین هزینه از نرم افزار های آن شرکت استفاده کنند، شرکت های خدمات حسابداری پیشداد در این زمینه با شرکت های متعددی همکاری دارد و راهکار های ارتباطی موثر و مفیدی در این راستا ارائه می دهد.

با توجه به نیاز مشتریان (کارفرمایان) در خصوص اعزام نیرو شرکت پیشداد اقدام به آموزش و پرورش نیروهای مجرب جهت تکمیل کادر مالی و یا اعزام نیرو در تمامی سطوح کارآموز،کمک حسابدار، سرپرست حسابداری، رئیس حسابداری، مدیر مالی و…. نموده است.

لازم به ذکر است شرکت پیشداد در زمینه منابع انسانی و نگهداشت نیرو نیز فعال می باشد و از این رو پرورش نیروی مناسب جز اهداف اصلی مجموعه می باشد.

گاهی اوقات گزارشات استاندارد تهیه شده توسط حسابداران نیازها کارفرما را رفع نمی کنند،کارشناسان پیشداد با توجه به نیاز کارفرما نسبت به تهیه گزارشات تکمیلی، گزارش فروش، گزارش بهای تمام شده، محاسبه حاشیه سود، گزارش عملکرد، گزارش خاص مدیریت و… اقدام می نمایند.نکته ای که بسیار مهم می باشد این است که این گزارشات باید در سریع ترین زمان به مدیریت ارائه گردد تا بهترین تصمیمات گرفته شود که در این خصوص نیز سعی شده است گزارشات طی برنامه ریزی ارائه شود.

صورت های مالی که از اساسی ترین گزارشات واحد مالی میباشد.که جهت ارائه استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از حسابرسان، ممیزین مالیاتی، بانک ها جهت اخذ وام ، یا سهامداران و اعضای هیاًت مدیره تهیه می شود. پیش نیاز تهیه صورت های مالی بروز بودن حساب ها و کنترل تمامی حساب ها و بستن حساب ها می باشد.

شرکت پیشداد با ارائه راهکارهای مناسب، کدینگ مناسب، گزارشات خاص مدیریت پروژه، کنترل خارج پروژه، بودجه بندی و ….سیستم مدیریت پروژه را به راحتی و برحسب نیازهای شرکت راه اندازی می نماید و بهینه سازی هزینه ها در دستوری واحد مالی و گروه اعزامی توسط پیشداد قرار خواهد گرفت.

تبدیل حسابداری سنتی به سیستمی بسیار حائز اهمیت می باشد به نوعی که کارشناسان پیشداد می بایست ابتدا شناخت کافی از مجموعه و نوع فعالیت بدست بیاورند تا نسبت به اعلام فرآیندها، نرم افزار مناسب، فرم های مناسب و آموزش کلیه پرسنل اقدام شود و نهایتا ً ارائه راهکارهای مناسب نسبت به تبدیل سیستم ارائه خواهد شد.

کدینگ حسابداری یکبار برای همیشه در یک مجموعه انجام میشود و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.و شخصی که میخواهد اینکار را انجام دهد باید تسلط کامل به ماهیت حساب ها و آینده شرکت داشته باشد.لازم به ذکر است اصطلاح کدینگ ممکن است هزینه ی زیادی برای مجموعه ها به همراه داشته باشد و وجود یک مشاور برای انجام این کار بسیار حائز اهمیت است.

معمولا ثبت اسناد موقت و ناقص  به دلیل مدتی که از آن گذشته و برخی از اسناد و مدارک دیگر در دسترس نیست یا مشخص نباشد رویدادهای مالی بابت چه موضوعی بوده با مشکلات و نواقصی مواجه میشود. این موارد،نیاز به برنامه ریزی از قبل تعیین شده دارد و کارشناس اعزامی می بایست کاملا با نحوه و چگونگی مشخص کردن اسناد نامشخص آشنا باشند.و به صورت کلی روش استانداردی برای این گونه پروژه ها وجود ندارد و تماًماً  براساس میزان تجربه و شناخت کارشناس از روش مناسب برای یافتن اسناد،مشاهدات عینی جهت انجام عملیات پروژه و حسابداری اسناد ناقص انجام می شود.اکثر این موارد با تجربیات کارهای مشابه کاملا حل شدنی می باشد.

قبل از شروع کار باید تعداد پرسنل، میزان حقوق هر فرد، میزان اضافه کاری و … تأییدیه گرفته و پس از اخذ مدارک پرسنلی هر فرد قرارداد پرسنلی تنظیم خواهد شد.

راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد مستلزم بررسی سیاست های حقوق و دستمزد پورسانت و … می باشد و امور مربوط به منابع انسانی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. که کارشناسان ارقام پویش پیشداد در این خصوص امکان ارائه نمونه کار نیز دارد.

لیست بیمه و مالیات حقوق به صورت کلی یکی از امور بسیار آسان می باشد که انجام آن نیازمند مدت زمان زیادی نمی باشد ولی دقت بسیار بالایی مورد نیاز است و عدم دقت کافی در این امور می تواند باعث ایجاد جریمه و یا خسارت های سنگینی شود کارشناسان پیشداد با ارائه روش های کنترل مانع از بروز جرائم مالیاتی و بیمه ای می شوند.

در شروع کار حسابداری برای شرکت های تازه تاُسیس و کسانی که میخواهد سیستم حسابداری خود را تغییر دهند باید استقرار صورت گیرد.استقرار یعنی تعریف تمام کدینگ حسابها ، تمام کالاها ، انبارها ، تعریف تامین کننده و مشتری و مانده حساب های آن ، سرمایه ، آورده های جاری شرکا. بانک ها و دسته چک ها و… و هر آنچه که در سیستم حسابداری نیاز به تعریف دارد.که براساس تجربه ، نوع فعالیت ، تعداد پرسنل حجم فعالیت ها و… توسط کارشناسان پیشداد قابلیت پیاده سازی دارد.این موضوع نیز کاملا نیاز به مشاوره جهت ارائه راهکار مناسب دارد.

این روش در مجموعه هایی که جهت رسیدن به اهداف خود از روش های نوین مانند OKR یا کنترل پروزه استفاده می کنند فایل راه اندازی و مشاوره می باشد و مجموعه پیشداد در این خصوص می تواند کمک شایانی به کسب و کار های شرکت پیمانکاری و استارشاپ ها نماید.