شماره تماس :02188990405

تشکیل کمیته فنی دائمی برای رفع مشکلات اصناف

تشکیل کمیته فنی دائمی برای رفع مشکلات اصناف

فهرست مطالب

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:
تشکیل کمیته فنی دائمی برای رفع مشکلات اصناف
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کمیته فنی دائمی برای برگزاری جلسات منظم و کارشناسی جهت رفع مشکلات اصناف خبر داد و گفت: درصدد هستیم پرداخت‌کنندگان منظم مالیات متحمل کمترین فشار و دغدغه در حوزه مالیات باشند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کمیته فنی دائمی برای برگزاری جلسات منظم و کارشناسی جهت رفع مشکلات اصناف خبر داد و گفت: درصدد هستیم پرداخت‌کنندگان منظم مالیات متحمل کمترین فشار و دغدغه در حوزه مالیات باشند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، نشست بررسی مالیات بر مشاغل صنفی، با حضور دکتر داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، قاسم نوده فراهانی، رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه اتاق اصناف تهران، مسئولین اصناف و فعالان اقتصادی در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، فعالان اقتصادی به طرح مباحث خود پرداختند و موضوعاتی از قبیل ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت اصلاح و بهبود وضعیت استعلام‌ها و صدور ارائه گواهی‌ها، مشکلات اجرایی مربوط به چکه‌ای صیادی و تغییر کدهای پستی، ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی به‌موقع قوانین و بخشنامه‌ها، مشکلات موجود در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، مشکلات مالیاتی کارگاه‌های کوچک، ناآشنایی برخی مؤدیان در خصوص قوانین مربوط به دستگاه‌های کارتخوان، مالیات اجاره، مالیات بر عایدی سرمایه مطرح شد.

در ادامه این جلسه، دکتر داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه رویکرد سازمان در دوره جدید ارتباط نزدیک و برگزاری جلسات متعدد با گروه‌های مختلف ذی‌نفعان، مؤدیان و اصناف است، گفت: این جلسه ششمین جلسه‌ای است که طی 7 ماه گذشته جهت تبادل‌نظر و بررسی مشکلات فعالان اقتصادی برگزار کردیم تا از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های آنان آشنا شده و جهت رفع آن‌ها گام‌های مؤثرتری برداریم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و شبکه‌های پنهان اقتصادی از اولویت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی است، افزود: در جلساتی که ابتدای امسال با مدیران کل، ممیزین کل و سر ممیزان مالیاتی سراسر کشور داشتیم ضمن تبیین برنامه عملیاتی و خط‌مشی‌های سازمان بر مؤدی مداری و داده محوری به‌عنوان مهم‌ترین رویکرد سازمان تأکید شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به فعالیت سامانه‌های حراست و بازرسی به‌منظور دریافت اطلاعات و گزارشات تخلفات به‌صورت مستقیم از مردم، اظهار داشت: هرچه شفاف‌سازی و مبارزه با فساد جدی‌تر پیگیری شود، دستیابی به اهداف نظام مالیاتی سریع‌تر صورت می‌گیرد.

دکتر منظور با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته فنی دائمی برای برگزاری جلسات منظم و کارشناسی جهت رفع مشکلات مؤدیان، گفت: درصدد هستیم پرداخت‌کنندگان منظم مالیات متحمل کمترین فشار و دغدغه در حوزه مالیات باشند و در عوض تمرکز ما بر شناسایی مؤدیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی با تأکید بر رویکردهای داده محوری است.

وی بابیان اینکه در دوره جدید نظام مالیاتی، بخش خاکستری اقتصاد در امان نخواهد بود، تصریح کرد: با اجرایی شدن سامانه‌های فروشگاهی بسیاری از مشکلات برطرف شده و عدالت مالیاتی را در سطوح مختلف شاهد خواهیم بود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در خصوص دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، عنوان کرد: نوع اجرای این ماده‌قانونی باید تغییر کند و توافق‌ها بر اساس اعداد و ارقام، نوع کسب‌وکار، درآمدها و سایر شاخص‌ها مشخص شود. در رویکرد جدید بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول این ماده نمی‌شوند و مشمولین بر اساس معیارهای جدید باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی افزود درصدد هستیم با اخذ مجوزهای لازم سقف تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم را از 30 برابر میزان فروش به 50 برابر افزایش دهیم..

معاون وزیر اقتصاد افزود: در راستای حمایت از مشاغل خرد و کوچک با وزارت تعاون همکاری داریم و مقررشده است چنانچه مشاغل خرد و متوسط بتوانند اشتغال خود را تا پایان سال حفظ کنند مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد.

دکتر منظور همچنین در خصوص صدور گواهی ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم به سیستمی شدن این فرایند و حذف دخالت انسانی در روند صدور این گواهی تأکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که در روند صدور گواهی ماده 186 از هرگونه دخالت انسانی پرهیز شود و سامانه‌های سازمان به‌صورت خودکار پاسخگوی درخواست مؤدیان باشد تا گواهی در سریع‌ترین حالت ممکن و بدون کوچک‌ترین مشکلی صادر و به دست مؤدیان برسد.

پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button