1

اطلاعیه شماره 1 – تخصیص کارپوشه و عضویت در سامانه مودیان

مودیان مالیاتی اشخاص حقوقی مشمول رعایت مقررات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از 1402/01/01 

موضوع: تخصیص کارپوشه و عضویت در سامانه مودیان 

نظر به آنکه بر اساس لایحه دوفوریتی الحاق 5 تبصره به ماده 2 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، سایر اشخاص حقوقی بجز اشخاص حقوقی موضوع ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400، از تاریخ 1402/01/01 مکلف به رعایت مقررات قانون یاد شده و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود، موارد زیر درباره تخصیص کارپوشه و عضویت در سامانه مودیان اعلام می گردد:

  1. به کلیه مؤدیانی که در سامانه ثبتنام الکترونیکی به نشانی  https://my.tax.gov.ir/ ثبتنام داشته و ثبتنام آن ها بر اساس معیارهای تعیین شده از نظر سازمان امور مالیاتی کشور تکمیل شده محسوب شود، در سامانه مؤدیان کار پوشه تخصیص داده شده است.
  2. مؤدیان برای ورود به کار پوشه میتوانند از طریق نشانی  https://my.tax.gov.ir/ وارد سامانه مؤدیان شده و متعاقبا با درج نام کاربری و رمز عبور دریافتی از سامانه احراز هویت، از طریق سیستم احراز هویت سازمان امور مالیاتی، وارد کارپوشه اختصاصی خود شوند. کلیه اشخاص حقوقی می توانند از شناسه ملی به عنوان نام کاربری استفاده نمایند.
  3. پس از انتخاب پرونده مالیاتی، در بخش عضویت کار پوشه امکان تکمیل اطلاعات و دریافت شناسه  یکتای حافظه مالیاتی ایجاد گردیده است. شناسه یکتای حافظه مالیاتی دریافت شده به عنوان بخشی از شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب، در کلیه صورتحسابهای فروش صادره درج خواهد گردید.

 جزئیات و توضیحات بیشتر در قالب سند “سند راهنمای پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان در بخش کارپوشه و عضویت در سامانه مؤدیان” و از طریق نشانی https://www.intamedia.ir/  ،بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بخش آیین نامه ها و دستورالعمل ها و نرم افزارهای مرتبط، در دسترس می باشد.

                                                                                                                                                                           سازمان امور مالیاتی کشور- 1401/10/20


فایل اطلاعیه شماره 1 – تخصیص کارپوشه و عضویت در سامانه مودیان